SWAP O1 1999 1,9 TDI 90 koni na coś wiekszego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OCTAVIA 19
    Classic
    • 2010
    • 1

    SWAP O1 1999 1,9 TDI 90 koni na coś wiekszego

    mzas,
  • dawid.k
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    SWAP O1 1999 1,9 TDI 90 koni na coś wiekszego

    Tak jak w temacie. Niestety jestem Świeżak w te klocki i tematy które już tu spotkałem i przeczytałem niewiele wnoszą do mojej wiedzy. Oznaczenia Agr i tym podobne do dla mnie UFO

    Mam pytanko mam już leciwa Octavie i chce w nią tchnąć trochę życia. Stunkneło jej już 261 tyś km i chce w niej zmienić silnik na coś rozsądnego. Niestety pakując w nią kasę nie chce wsadzić pod maskę jakiegoś "Niedzielnego silnika" tylko siakiegoś "diabła Diesla"
    interesowało by mnie min 140-160 koni. Rozumiem że wiąże się z tym modyfikacja elektryki zawieszenia , komputera ..chłodnicy i innych rzeczy, ale jestem na to gotowy.
    interesuje mnie jakiś rozsądny wykaz rzeczy które muszę kupić wraz z jakimś silnikiem, oraz osobę która może mi to zrobić (fachowo).

    W ręce wpadły mi takie oferty :




    Jeżeli był by ktoś skłonny żeby mi pomoc będę wdzięczny , bo nie chce sprzedawać tego auta ( zwłaszcza że ma one dla mnie sentymentalną wartość)

    Ps prosił bym się nie wyśmiewać z pytania, pomysłow albo popełnionych błędów bo nie każdy jest GENIUSZEM.

    Pozdrawiam Dawid

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      dawid.k, hejjj...kolego, popraw się...
      wiekrzego
      :arrow: większego :wink:

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Pytanie co chcesz z tego osiągnąc ?


        Jezeli zmieniac silnik to tylko na ASZ - 130km albo ARL 150km i nie isc w zadne 2.5 których nikt nie dłubie , a 2.0 BKD jeszcze troche kuleją mimo ze cos tam w nich poprawiono.
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          dawid.k, Oba przykłady,które podałeś,są delikatnie mówiąc o kant dupy potłuc.Sześciocylindrowego motoru nie zmieścisz w komorze silnikowej,a 2,0 BKD wiąże się z taką ilością przeróbek,że szkoda kasy.
          Czy coś złego dzieje się w Twoim AGRz-e?Pije 2l oleju /1000 km?Jeśli nie,to przebieg 260 kkm nic nie znaczy,te silniki jeżdżą 2x więcej. Przy tym przebiegu możesz założyć większą turbinę,wtryski i zrobić program na 150-160 KM i spokojnie sobie jeździć.
          Na Twoim terenie są koledzy,którzy obadają silnik i powiedzą,co należy zrobić.




          Zobacz gdzie masz bliżej,umów się i działaj.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Ziomal
            a 2.0 BKD jeszcze troche kuleją mimo ze cos tam w nich poprawiono.
            tu nic nie kula tylko HULA :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez ufo
              tu nic nie kula tylko HULA :szeroki_usmiech
              Jak już coś to huleje :szeroki_usmiech

              dawid.k, w dziale nasze auta masz opisane auta takich kolegów jak kmink czy purchawa którzy wyciskali ze swoich AGR-ów konie
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • dawid.k
                Classic
                • 2009
                • 3

                #8
                SWAP O1 1999 1,9 TDI 90 koni na coś wiekszego

                "JanuszSz" silnik od wymiany oleju do wymiany bierze kolo litra wiec nie jest źle.
                Masz może na takich "macherów" od tuningu. ( choć rano zaraz po odpaleniu dymi na biało ,,ale chwile)
                Jaki jest koszt takiego zabiegu ?
                Czy to AGR to nie wiem..szczeliłem że to ten silnik.
                To jest Octavia po tym liftingu deski

                Pozdroo

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Zamieszczone przez dawid.k
                  "JanuszSz" silnik od wymiany oleju do wymiany bierze kolo litra
                  Litr na 10000km to wcale nie tak strasznie duzo
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez dawid.k
                    To jest Octavia po tym liftingu deski
                    to akurat nic nie znaczy , bo stare deski były jeszcze w 2003r w wersji Classic..

                    Z tego co widze w tytule wpisales 1999 wiec to tylko moze byc AGR.
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      dawid.k, Podałem Ci kontakty do kolegów,którzy się na tym znają.To nie są "macherzy",a profesjonaliści.Każdy z nich autorytatywnie określi co można zrobić z Twoim silnikiem.Co do cen,to chyba wycena jest indywidualna i na ten temat musisz rozmawiać z nimu.
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • boozee
                        Rider
                        • 2008
                        • 347

                        #12
                        Zamieszczone przez dawid.k
                        dymi na biało
                        to wymien swiece zarowe
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Jezeli chcesz zmieniac silnik to tylko na ASZ lub ARL. To sie da zrobic prawie bezbolesnie i praktycznie seryjnie.
                          Do przejscia na PD potrzeba:
                          - silnik z osprzetem
                          - skrzynia biegow 6
                          - kompletne polosie
                          - wiazke elektryczna silnika
                          - rurki do IC, sprezarki, etc
                          - sterowanie podcisnienia, czyli wszystkie rurki i zaworki
                          - weze do klimatyzacji jezeli jest klima w aucie
                          - weze do chlodnicy
                          - weze do listwy paliwowej
                          - powinno sie tez wymienic caly przeplywomierz wraz z gorna pokrywa filtra powietrza
                          - pierwsza czesc wydechu, lub najlpiej caly wydech
                          - oczywiscie ECU wraz z przeprogramowaniem immo
                          - dolozyc tez trzeba pompe paliwa do baku i podpiac jej sterowanie i zasilanie
                          - powinno sie tez dolozyc chlodnice paliwa

                          To tyle, piszac tak ogolnikowo z pamieci.
                          Jest z tym troche roboty, ale jak sie ma wszystkie czesci, to ogarniety mechanik zrobi to w 3-5 dni.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • dawid.k
                            Classic
                            • 2009
                            • 3

                            #14
                            SWAP O1 1999 1,9 TDI 90 koni na coś wiekszego

                            Ok "Purchawa"ale jakie rezultaty po tym osiągnę ? I ile będzie mnie to kosztować
                            Dziś mi auto wróciło z serwisu znowu przeplyw....5 za kadencji tego auta.

                            Dzwoniłem do jednego z tym kolegów co mi podaliście do nich stronki .
                            Ogólnie zabieg 118 koni i 280 Nm proponują mi za 1200 zł + ekspertyza czy się nadaje za 200 zł. Niby niedrogo ale wywalenie turbo i wstawienie większego na 160 koni wraz z klamorami około 3 tyś zł.
                            Wiec teraz kwestia zastanowienia się co się bardziej opłaca.

                            Musze se załatwić krechę i będę działał. ( Dokumenty już mam :P i zdolność też)


                            Pozdroo

                            Komentarz

                            Pracuję...